13 May, 2011

Lelaki dan wanita zaman kini

Assalamualaikum. Tadi aku exam kertas BM. Aku ambik kertas BM lambat sebab isnin tu aku tak datang. Aku tak berapa sihat. Soalan dia, Alhamdulilah aku boleh jawap. :) Aku siap awal, so masa yang lebih tu aku berangan and melalut. Haha. Biasalah perempuan kan ? Tengah syok2x berangan tu. Tiba2x boleh pulak terselit sumting yang agak menarik. This only for boy and girl. So renung-renungkanlah.^_^

 Lelaki Lebih gemar memilih perempuan amoi dari perempuan melayu 
How come bro. Perempuan melayu tak cantik ka? Perempuan melayu ni teruk sangat ka? Maklumlah. Perempuan melayu tak seHOT amoi kan. -.- Tapi bila di pikir-pikir kan balik. Mungkin ada segelintir perempuan melayu bersikap teruk. But they can changed. Jangan Tanya bagaimana. Lelakilah yang boleh mengubah mereka. Boleh memimpin mereka dan protect mereka. Dimanakah peranan penting anda? Bukan kah nabi dah berfirman dekat hadisnya bahawa lelakilah bertanggungjawab memimpin wanita. Bukan lagi membuli wanita -.- Tolonglah realize semua nia cik abang oi. Perempuan Melayu ni pun ada keistimewaan tersendiri. Cuma dorang tak nak tunjuk. Takut bangga diri pulak. Ada kawan aku cakap lelaki just nak test market dia dekat amoi. Perlu ke? Kalau dah jodoh tak payah lah buat macam tu. Sabarlah menunggu jodoh dari NYA. Kalau dah takdir tentu kan lambat. Lambat lah.

 Perempuan lebih gemar jadi amoi dan tiru style amoi
Yang perempuan nie. Tekejar-kejar nak jadi amoi kan ? Cik kak, tolonglah jangan jadi macam nie. Malulah aku tengok. Kite ni perempuan. Orang melayu pulak. Bukan adat kite nie suruh kite jaga aib dan maruah kite. Mana maruah anda ? Tak malu ke tunjuk badan korang. Ke korang lagi malu tutup litup body korang tu. Come on kak. Sepatutnya kite lagi kena bangga la tutup body. Bila kita bertudung. Lelaki tak akan berani sentuh kita sesuka hati. Dorang akan lebih hormat kite. Tak nak ke ? Jangan di sebabkan anda kami perempuan melayu nie dipersalahkan dan dipandang hina oleh kaum adam.


nota malas : Prinsip aku ‘Hidup Mesti Low Profile’ :)

4 comments:

  1. Betul2,
    ramai pakai seluar pendek cam tak pakai sluar dah gayanya =,="

    ReplyDelete
  2. tau xpe amira. sakit je hati tgk kan.

    ReplyDelete
  3. true2 .. gaya korea lah ape lah -.-

    ReplyDelete
  4. betul tu azira. tak kisah kalau minat korea. tapi, ingat la. aurat tu kena jaga.

    ReplyDelete